Khamis, 4 Julai 2013

Dari Sepanggar ke Seri Manjung

Teks dan foto : Faridah Yusof

Assalamu'alaikum wbt buat para pembaca.

Cerita ini cerita empat bulan yang lalu..Tiba-tiba hari ini terimbas semula kenangan berada di Sabah dan saat-saat berpindah ke Perak.

Suami dapat bertukar tempat bertugas dari Sepanggar, Kota Kinabalu, Sabah ke Seri Manjung, Perak. Alhamdulillah urusan perpindahan telah dipermudahkanNya..Terima kasih Ya Allah kerana memakbulkan doa kami. Saya juga tidak mengalami masalah pertukaran sepertimana ketika kami mula-mula berpindah ke Sabah kerana sekarang saya bekerja sendiri. Alhamdulillah.


Saat berangkat dari Kota Kinabalu

Namun begitu, bagi seorang ibu yang sedang mengandung seperti saya, berpindah bukanlah sesuatu yang mudah. Memang keletihan. Banyak perkara perlu diselesaikan.

Agak sukar juga mencari rumah sewa di kawasan Manjung ni. Walaupun kawasan taman perumahan banyak namun, kebanyakan rumah telah didiami oleh penduduk setempat atau penyewa.

Setelah kami mendapat rumah untuk disewa, walaupun kecil dari rumah sewa di Sabah, kami tetap bersyukur, sekurang-kurangnya kami boleh mula merancang dan menyusun kehidupan baru di sini.


Anak-anak turut membantu

Kini empat bulan telah berlalu, masih banyak lagi kotak-kotak belum dibuka dan dikemas. Semoga saya dapat menguruskannya sebelum kelahiran bayi saya pada Ogos nanti.

Doakan saya berjaya..:)


1 ulasan:

  1. rindunya saat berukhuwah dengan kal fatidah di sini. moga Allah swt pertemukan lagi

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...