Sabtu, 20 Oktober 2018

Luasnya Kasih Sayang-Mu

Teks: Faridah Yusof

Semalam mendapat perkhabaran yang mengejutkan dari kampung halaman yang sangat dirindui. Benar-benar memeranjatkan. Walau bagaimanapun, cuba untuk sepositif mungkin. Fikir dan bawa hati dan memujuk rasa. Ini pasti ada hikmah yang besar dari Allah.

Saya cuba menghubungi adik untuk mendapat maklumat lanjut. Tapi adik membalas nanti dia akan hubungi semula. Masih lagi di dalam menguruskan hal yang berkaitan.

Tidak mengapalah. Saya menunggu dengan sabar dan doa yang khusus untuk mereka. Semoga Allah memberi kemudahan dan bantuan kepada adik-adik di kampung.

Terus menunggu sehingga ke malam. Menunggu dengan debar dan redha pada apa jua berita.

Akhirnya jam 11.00 malam tadi, adik menelefon. Disampaikan berita dan kronologi kejadian dari awal hingga akhir.

MasyaAllah. Benarlah. Dugaan hebat ini datang beserta hikmah. Ya, walau aib namun saya yakin pada kasih dan sayang Allah. Dia turunkan ujian mengikut kemampuan hamba-Nya. Dia beri dugaan tanda ingatan kasih agar kita kembali menginsafi diri. Mencari Dia kembali.

Alhamdulillah. Allah memberi kemudahan kepada adik-adik yang menguruskan. Allah. Luasnya rahmat dan kasih sayang-Mu.

Terus kami mengharapkan ampunan dan ihsan Allah agar kami mengambil iktibar dari kejadian ini. Semoga kami dilindungi dari fitnah dan kejahatan makhluk manusia apabila mereka tidak beriman dan apabila mereka berhasad dengki. Juga mengharapkan kejadian ini benar-benar membawa hijrah buat saudara kami. Ya Allah. Hanya kepada-Mu kami berharap. Tiada daya dan kuasa kami melainkan kuasa-Mu dan hidayah dari-Mu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...