Rabu, 4 Februari 2015

Pertemuan Yang Tidak Disangka

Teks: Faridah Yusof

Alhamdulillah, hari ini dapat kad pengenalan baru. Kad pengenalan lama sudah rosak dan kuning. Buat hari Isnin dan dapat kad baru hari Rabu sebab semalam cuti umum.

Muhammad Darwisy semakin aktif. Semasa menunggu giliran, semua orang yang duduk di kiri, kanan dan belakang kerusi di acah-acah seperti bermain cak-cak. Ada yang membalas, ada juga yang buat tidak tahu. Cepat-cepat saya bawa Darwisy berjalan-jalan ke ruangan lain agar tidak menganggu orang tersebut.

Sedang menunggu giliran, tiba-tiba terpandang seorang ibu yang saya kenali semasa kami sama-sama berada di wad jagaan intensif bayi menemani bayi masing-masing. Sempat kami berbual pendek dan bertanya khabar. Saya dimaklumkan bahawa beliau kini surirumah sepenuh masa. Saya terus menjabat tangan dan mengucapkan tahniah kepada beliau. Saya rasa gembira mendengarnya.

Saya memohon kepada Allah agar saya dan ibu tersebut diberikan kesihatan, kegembiraan, kewangan yang stabil serta kesabaran dalam menjalani kehidupan yang mencabar sebagai surirumah. Aamiin Ya Rabbal'alamiin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...