Selasa, 3 November 2015

Mama kembali bertugas.

Teks: Faridah Yusof

Bismillah.

Alhamdulillah. Syukur kepada Allah di atas segala nikmat. Biar pelbagai dugaan dan cabaran yang datang, kita teruskan hidup dengan sangkaan yang baik-baik sahaja. Barulah hidup lebih bermakna.
InsyaAllah dengan bersyukur, Allah akan menambah lagi nikmat yang diberikan kepada kita. InsyaAllah.

Hari ini sudah hari ketiga bulan November. Sekejap sahaja masa berlalu. Sedikit masa lagi tahun baru 2016 bakal menjelma. Melihat kembali target dan matlamat yang ingin dicapai pada tahun 2015, masih ada lagi yang belum tercapai. Masa untuk memecut dan fokus untuk berusaha menggapai matlamat yang dirancang. Perlu mula merancang matlamat bagi tahun 2016 juga. Semoga Allah permudahkan. Aamiin.

Hari ini juga saya mula kembali bertugas setelah 44 hari berpantang. Sepanjang tempoh berpantang suami dan anak-anak banyak membantu. Suami sediakan air panas untuk mandi, memasak nasi dan lauk, membasuh baju, menyidai baju dan banyak lagi. Anak-anak pula, saling bantu membantu mengemas mainan dan buku, melipat baju sendiri dan sebagainya. Syukur, alhamdulillah. Walaupun tidak memenuhi piawaian, namun saya perlu bersyukur dan berterima kasih. Banyak yang telah suami dan anak-anak lakukan.

Alhamdulillah. Dengan lafaz Bismillah..Mama mula bertugas hari ini.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...