Selasa, 25 September 2018

Keputusan Ujian Minum Air Gula

Teks: Faridah Yusof

Telefon bimbit berbunyi sedang saya sibuk memasak di dapur.

Di skrin tiada paparan nama. Tetapi dari nombornya, ia menunujukkan, panggilan tempatan.

Saya menjawab panggilan, rupanya dari klinik.

Pemanggil tentunya salah seorang staff klinik, memaklumkan keputusan darah sudah sampai.

Berdebar juga hati. Apa agaknya keputusan darah yang mahu dikhabarkan. Adakah saya menghidap diabetes kali ini?

Staff memaklumkan, keputusan darah agak baik, cuma....

Allahu..syukur alhamdulillah. Saya tidak ada diabetes kali ini. Terima kasih Ya Allah di atas kesihatan yang baik ini.

Cuma keputusan HB agak rendah berbanding sebelum ini. Maka, saya dicadangkan untuk makan makanan yang dapat meningkatkan HB seperti kerang, sayur-sayuran hijau.

InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...