Isnin, 9 Februari 2015

Kanak-kanak Cepat Belajar

Teks: Faridah Yusof

Selepas kami sekeluaga tengok demo dan belajar tentang air, ada satu perubahan yang ketara pada anak dan suami. Sekarang hari-hari anak yang sulung dan suami bawa bekal air putih ke sekolah dan tempat kerja.

Bila anak ikut saya ke kedai untuk membeli barang, dia hampiri dan melihat ke dalam peti ais sambil berkata kepada saya, "Air gas ni, tidak elok. Ada asid". Walaupun kami memang tidak biasa belikan anak air berbikarbonat tetapi mereka ada melihat saya minum air 100 Plus. Jadi fahamlah saya, kata-katanya itu seakan-akan mengingatkan saya. Alhamdulillah, saya doakan agar ilmu yang kami perolehi dapat memberi manfaat kepada diri, keluarga dan orang sekeliling kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...