Ahad, 26 Ogos 2018

Peluang Untuk Kembali Menulis

Teks: Faridah Yusof

Alhamdulillah. Bertemu lagi di ruangan ini. Hampir dua tahun lebih blog ini ditinggalkan.

Bermula hari ini, insyaAllah, saya akan berusaha menggunakan peluang yang ada untuk mengembangkan kemahiran menulis.

Alhamdulillah. Setelah komputer yang rosak ini dapat dibaiki, akhirnya komputer ini bernyawa kembali. Syukur tidak terhingga.

Rindu untuk menulis dan mencatat di blog. Tapi apakan daya. Menulis dari telefon yang kecil dan rendah kapasiti memorinya adalah sesuatu yang tidak menyeronokkan. Kecewa juga pada awalnya. Hanya buku dan kertas tempat mencoret perjalanan seharian.

Masakan tidak, menulis ini menjadi salah satu terapi yang meredakan kepenatan dan tekanan . Ini bagi diri saya sendiri. Mungkin berbeza bagi kalian.

Saya sangat berhajat untuk menambah ilmu penulisan secara berdepan dengan para guru penulisan yang tidak jemu berkongsi ilmu. InsyaAllah, saya yakin. Bila tiba masanya akan terkabul juga cita-cita oleh-Nya.

Sebelum ini kelas penulisan yang sempat diikuti semuanya secara atas talian.

Alhamdulillah, syukur.
Apa yang penting, belajar dan amalkan. Ada yang melalui group facebook, aplikasi telegram dan whatsapp. Seronok dapat belajar dan aplikasikan ilmu baru. Mudah-mudahan, selepas ini, dapatlah saya menulis untuk kebaikan dan mengajak kepada amal makruf melalui penulisan. Aamiin. Saya juga seperti kalian, hanya mengharap redha dan kasih sayang Allah melalui kerja-kerja menulis.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...